Wednesday, August 27, 2014

Lab : Kingdom Plantae

Assalamualaikum tak jawab dosa, jawab sayang. Hiks :)



Sekarang budak-2 applied bio ada amali untuk subjek Biodiversity ngan Ecology. So, this is my third lab here. Heheh. Mula-2 dengar kawan cakap penat gila lab ni sebab banyak pokok nak kena lukis. Tapi sekali bila giliran aku masuk lab Plantae ni boleh tahan best jugak. haha. Tu laa lain kali  jangan buat mental block awal-2 . Setiap orang tak sama interest dia kat certain things. Ye dok? haha.





Basically dalam lab ni kitorang tengok the real plant yang selama ni belajar teori je. Plant is quite interesting I think. Time mak aku suruh ambik major Agrobiology dulu aku taknak tapi time masuk lab tadi rasa eksaited dapat tahu banyak benda pasal pokok yang selama ni tak terfikir nak amek tahu pun.




Mungkin rasa seronok masuk lab tadi sebab lecturer tu baik pastu sejak bila tah aku jatuh cinta ngan bunga. haha. Kalau nak compare lab bacteria ngan plant mungkin lebih kurang je seronok tu sebab dua-2 aku suka. 


Selama ni dalam kelas macam you just wonder how that kind of plant looks like tapi bila masuk lab semua family Plantae boleh tengok . Hehe


Cycadophyta :







 Coniferophyta :






Bunga semarak api :)








Banyak lagi ilmu dunia yang tak tahu lagi. Belajar pasal pokok ni buat aku sedar dan kagum dengan kebesaran dan keindahan ciptaan Allah.



Till then.


Thanks for reading !






No comments :