Tuesday, April 23, 2013

Death

Assalamualaikum.

Pagi tadi, tersedar dari tidur sebab dengar phone mak aku berbunyi. Pukul 5 pagi kot masa tu. Phone berbunyi 3 kali. At first aku ingat tu alarm yang mak aku pasang untuk gerak dia pagi-pagi. Then, I heard something like this,

' Innallillah hi wainna ilaihi raajiuun.'

Masa tu I wonder sape yang meninggal? Baru je ingat nak sambung tido tapi tak jadi sebab curious nak tahu sape yang call mak pagi-pagi macamni.

Rupanya, waris aku yang meninggal. I don't know him well tapi aku pernah la jugak pegi rumah dia time family diorang buat kenduri kahwin. Hanya al-fatihah yang mampu aku sedekahkan buatnya.


Rasa takut je bila dengar berita kematian. Mati tu bila-bila masa je. Sampaikan aku jadi penakut tak bertempat harini. Nak pegi mana-mana tempat dalam rumah pun ajak adik aku teman. Haha. Haishh (=.=!)

Bila ingat pasal mati, rasa macam semua benda tak nak. I mean, benda-benda yang berkaitan dengan dunia ni, yang bersifat keduniaan. Rasa banyak giler dosa yang pernah aku buat. Macam mana kalau tak sempat taubat? Astaghfirullah.

Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam kalangan orang-orang beriman.

Thank you for reading this entry !





No comments :