Monday, February 6, 2017

Crush




Tak salah pun nak ada crush. Bak kata roommate aku dulu, crush is always a crush. Crush ni bukan macam fall in love tapi more to suka tengok or minat. Just that. Haha. Kadang tengok mamat hensem jogging kat stadium petang2 pun dah boleh ter crush. Tapi masa tu je la. Takde ah sampai nak bawak masuk mimpi pun. Normal lah kan? 



Cumanya in certain case, dia jadi parah bila kau layan sangat perasaan kau terhadap crush tu. Maksudnya kau try hard untuk cuba dapatkan crush tu. Betul ke term yang aku guna ni? dapatkan. Hmm more to kau berharap yang kau ngan dia ada something happened. Kau berharap yang bila mana kau cuba berkawan rapat dengan dia and kau confess, dia akan terima kau. Hanya 1% je kot yang bila confess dapat positive feedback (hipotesis aku sendiri je ni).



Dalam banyak kes, mungkin crush kau tu akan friendzone kau atau lagi sakit bila dia reject kau terus. Entahlah. Aku taktahu pulak laki ke pompuan yang lebih banyak di 'friendzone' kan. Sebab aku tak ramai pun kawan lelaki. 


Apa nak buat bila kau kena friendzone atau reject? MOVE ON. yeah move on je lah. takde guna kau berharap dengan something yang tak pasti. aku tahu bukan senang nak move on tapi bagi aku, buat apa lama-lama sedih and fikirkan someone yang tak ingat kita pun. dia bahagia dengan hidup dia kau pulak tunggu and berharap yang one day dia akan terbukak hati untuk kau. 


Move on je lah. Tak rugi pun. Ramai lagi sebenarnya kat luar sana yang lagi layak untuk kau. Kau je tak sedar takpun belum masanya lagi untuk kau jumpa dia. Tuhan tahu apa yang terbaik untuk kita. Kita rasa he's or she's the one tapi manalah tahu kan kot nanti bila dah kahwin, perangai dia teruk ke takpun dia tak compatible ngan kita ke. Haha. Positif je. Tuhan dah sekat awal2 takut hati kau akan lagi sakit kat depan nanti. Baik dia bagi kau sakit hati awal2 so that you will heal faster. 


Aku pernah baca, guys are faster to leave but they will come back tapi pompuan lambat move on tapi once dia dah move on, dia betul2 akan move on. Tak kira lah kau try hard mana pun nak ambik hati dia balik, she'll never give a damn. Betul lah tu. Haha. Based on pengalaman sendiri. Susah gila kot nak move on. Tapi bila dah move on tu, sikit pun tak kisah on what happened to him.


Dekatkan diri ngan Tuhan, doa yang baik2 untuk masa depan. Bukan kita tak usaha nak kawan tapi dah nak buat camne bukan rezeki lagi. 


Saja up post random camni sebab ni kan bulan Februari-month of love :P









No comments :